هزینه عمل کاشت مو؛ عوامل تاثیرگذار

عمل کاشت مو یک روش جراحی برای برگرداندن م.های از دست رفته است که امروزه به واسطه مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. روز به روز افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند تا با استفاده از این عمل خود را به استانداردهای زیبایی نزدیک کنند. اما یکی از عوامل تاثیرگذار ببر این تصمیم، میزان هزینه‌های این عمل است. عمل کاشت مو هزینه‌های اصلی و جانبی‌ای دارد که بدون در نظر گرفتن آنها نمی‌توان تصمیم درستی گرفت. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

میزان ریزش مو

گستردگی و شدت ریزش مو، از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت عمل کاشت مو است. اگر زیباجو دچار ریزش شدیدی شده باشد، به تعداد موهای بیشتری برای پوشاندن محل خالی از مو نیاز است. برای رفع این نیاز چند روش وجود دارد.
ممکن است پزشک تصمیم بگیرد به میزان بیشتری از بانک مو، موی قابل کاشت استخراج کند. این کار می‌تواند بر زمان و پیچیدگی عمل تاثیر بگذارد. در موارد خاص ممکن است تا ۵۰۰۰۰ فولیکول مو در یک عمل کاشته شود. از آنجا که هر فولیکول نیاز به آماده سازی قبل از کاشت و فرایند کاشت مختص به خود را دارد، افزایش تعداد مو، باعث افزایش زمان عمل و در نتیجه افزایش دستمزد شود.

روش کاشت مو

روش‌های کاشت مو که از مرسوم‌ترین آنها روش‌های FUT، FIT، میکروگرافت و ترکیبی هستند، تاثیر مستقیم بر هزینه‌های عمل دارند. در ادامه به توضیح مختصر این عمل‌های می‌پردازیم و نحوه تاثیر آنها بر قیمت عمل را بیان می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل‌های کاشت مو می‌توانید به مقاله‌های قبلی وبلاگ ما مراجعه کنید.
۱. FIT (FOLLICULAR ISOLATION TECHNIQUE)
FIT که با نام FUE نیز شناخته می‌شود یک روش کاشت مو است که در آن فولیکول‌های مویی به صورت تک تک با استفاده از ابزارهای میکروسکوپیک استخراج و کاشته می‌شوند. هزینه FIT ممکن است بیشتر از روش FUT باشد، زیرا نیاز به مهارت و زمان بیشتری برای استخراج و کاشت تک تک فولیکول‌ها دارد. همچنین، استفاده از میکروسکوپ و تجهیزات دقیق تر نیز می‌تواند بر قیمت تاثیرگذار.

۲. FUT (FOLLICULAR UNIT TRANSPLANTATION)
FUT یک روش کاشت مو است که در آن یک برش بزرگ از نواحی پشت سر استخراج می‌شود و سپس فولیکول‌ها به صورت دسته‌های چندتایی کاشته می‌شوند. این روش به طور کلی معمولاً هزینه کمتری نسبت به روش FIT دارد، زیرا نیاز به استخراج و کاشت تک تک فولیکول‌ها ندارد و فرآیند آن سریعتر است.

۳. روش ترکیبی یا فیت فوت (FIT/FUT)

در برخی موارد، پزشکان ممکن است ترکیبی از روش FIT و FUT را برای کاشت مو پیشنهاد دهند. بنابر تصمیم پزشک ممکن است از این روش استفاده شود تا در یک جلسه تراکم بالاتری به دست آید. کار به این صورت است که موهای همانند روش FUT از بانک مو برداشته می‌شوند و با استفاده از روش‌های متد FIT کاشته می‌ؤوند. همچنین می‌توان به این صورت عمل کرد که از FIT برای ناحیه های جلویی سر و خط مویی استفاده کنیم و از FUT برای نواحی بزرگتر و کاشت موهای بیشتر بهره ببریم. هزینه روش ترکیبی معمولاً بین هزینه FIT و FUT قرار می گیرد، زیرا نیاز به برداشت برش مو و کاشت فولیکول‌های مو است.

۴. میکروگرافت

میکروگرافت یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین روش‌های کاشت مو است که در آن سعی شده است تاثیر خطای انسانی به حداقل برسد. از آنجا که فولیکول‌های مو بسیار حساس هستند، در روش‌های فوت و فیت ممکن است با کوچکترین لرزش دست از بین بروند. در روش میکروگرافت از دستگاه‌های خودکار پانچ الکتریکی برای استخراج فولیکول‌های مو و کاشت آنها استفاده می‌شو که عوارض و جای زخم بسیار کمتری دارد و در عین حال نتیجه بهتری دارد.
این عمل به دستگاه‌های جدید و گران‌قیمت و همچنین پزشکان متخصص که توانایی کار با این دستگاه‌ها را داشته باشند نیاز دارد و همین مسئله هزینه آن را نسبت به روش‌های دیگر کاشت مو افزایش می‌دهد.

تجربه و مهارت پزشک

تجربه و مهارت پزشک به طور قابل ملاحظه‌ای بر قیمت عمل کاشت مو تأثیر می‌گذارد. دلایل زیر توضیح می‌دهند که چگونه تجربه و مهارت پزشک می‌تواند بر هزینه عمل کاشت مو تأثیر بگذارد:

۱. دانش و تخصص: پزشکان با سابقه و تخصص در زمینه کاشت مو معمولاً در انجام عمل جراحی ماهرتر هستند. آن‌ها با روش‌های مختلف کاشت مو، تکنیک‌های پیشرفته و به روز و استفاده از تجهیزات مدرن آشنایی دارند. این دانش و تجربه می‌تواند به طور مستقیم بر کیفیت و نتیجه عمل جراحی تأثیر بگذارد. به طور طبیعی، پزشکان با تجربه بیشتر ممکن است هزینه بیشتری بگیرند.

۲. یادگیری مداوم: پزشکان با تعهد به آموزش مداوم و حضور در دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی می‌توانند به روز رسانی های بالینی و تکنیک های جدید را در زمینه کاشت مو دنبال کنند. این آموزش‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بروزرسانی کنند و در نتیجه به عملکرد بهتری برسند. هزینه های آموزش مداوم و شرکت در دوره های آموزشی نیز می تواند در افزایش قیمت عمل جراحی موثر باشد.

۳. شهرت و اعتبار: پزشکانی که در زمینه کاشت مو شهرت و اعتبار دارند، معمولاً هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت می‌کنند. اعتبار و شهرت ممکن است نتیجه سابقه موفقیت‌های درازمدت و رضایتمندی بیماران باشد، که می‌تواند باعث افزایش قیمت خدمات پزشکی شود.

موقعیت جغرافیایی

شاید قبلا به آن فکر نکرده باشید اما یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه کاشت مو، شهر و کشوری است که کلینیک زیبایی در آن قرار دارد. موقعیتی که کلینیک در آن قرار دارد می‌تواند بر قیمت تمام شده محصولات و تجهیزات و همچنین بر حقوق و دستمزد کارمندان تاثیر بگذارد که همین به طور مستقیم بر روی هزینه‌های زیباجو تاثیر می‌گذارد.
جالب است بدانید که ایران یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری پزشکی است و ساکنین کشورهای اطراف برای انجام عمل‌های جراحی گوناگون از جمله کاشت مو به کشو ما می‌آیند زیرا نه تنها هزینه‌ها در ایران بسیار مناسب است بلکه از ماهرترین پزشکان و سیستم درمانی پیشرفته‌ای هم بهره مند هستیم.
طبق آمار هزینه حدودی کاشت مو در آمریکا، بیش از ۸ هزار دلار، در کشوری اروپایی مثل اسپانیا، ۴ هزار و ۵۰۰ دلار و در کشور همسایه ترکیه ۲۰۰۰ یورو است. این در حالی است که عمل کاشت مو در ایران با قیمت‌هایی کمتر از یک دهم این هزینه در ترکیه هم قابل انجام است.

نتیجه‌گیری

هزینه عمل کاشت مو تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد که در این مقاله برخی از آنها را بررسی کردیم. در نهایت، برای انتخاب مرکز مناسب و انجام عمل کاشت مو، باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار داد و تصمیم‌گیری کرد که کدام یک از این عوامل برای شما مهمتر است، و به تبع آن، تاثیر مستقیم بر هزینه عمل کاشت مو خواهد داشت.
کارشناسان ما در مرکز کاشت موی گلاریس آمادگی این را دارند که مشاوره‌های لازم در مورد هزینه‌های عمل کاشت مو را به شما بدهند و در فراند انتخاب متد جراحی مناسب شما را یاری کنند. برای دریافت یک قرار ملاقات همین الان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.